آموزش نحوه افزایش سرعت برنامه اکسل

اخبار اختراعات و تکنولوژی های جدید

آموزش نحوه افزایش سرعت برنامه اکسل
مایکروسافت اکسل یکی از محبوب ترین نرم افزارهای کاربردی در میان کاربران حرفه ای و عادی کامپیوتر می باشد . یکسری از کارها وجود دارد که به شما کمک می کند راحت تر بتوانید با این برنامه کار کنید و از تمام ویژگیهای آن استفاده کنید .به عنوان مثال اگر تعداد زیادی ردیف های خالی در spreadsheet برنامه اکسل دارید می توانید با کلیک راست بر روی هر کدام از آن ها و انتخاب گزینه Delete آن ها را پاک نمایید که این امر یک کار بسیار زمان بر است . اگر چه یک راه ساده و آسان تر برای پاک کردن ردیف ها و ستون های خالی در برنامه اکسل وجود دارد .

حذف ردیف و ستون های خالی در برنامه Excel

برای حذف ردیف یا ستون های خالی می توانید در زبانه Home به قسمت Editing رفته و بر روی Find & Select کلیک کرده و سپس از منوی ظاهر شده گزینه Go To Special… را انتخاب نمایید .

راه میانبر فشردن کلیدهای Ctrl + G و سپس فشردن کلید “Special” می باشد . Blanks را ابتدا انتخاب کرده و بر روی کلید ok کلیک کنید . ردیف و ستون های خالی انتخاب می شود . با انتخاب کلیدهای ترکیبی Ctrl + -, then می توانید ردیف یا ستون های خالی را حذف کنید .

 

تغییر اندازه ردیف و ستون ها

اندازه سلول ها در اکسل به صورت پیش فرض ثابت هست ولی می توانید با چند کلیک ساده ارتفاع و عرض را افزایش بدهید . اگر نیاز به تنظیم اندازه ردیف یا ستون اکسل دارید کافیست روی گزینه "Format" کلیک کنید سپس از یکی از دو گزینه "Row Height" یا "Column Height" کمک بگیرید . سطر یا ستون دلخواه را انتخاب کرده و از گزینه های نامبرده شده کمک بگیرید .  

 

حذف و اضافه کردن ستون به ردیف و سلول ها

با استفاده از دستورات "Insert" و "Remove"، می توانید هر کدام از ردیف ها، سلول ها یا ستون ها را به عنوان دلخواه اضافه یا حذف کنید. در سمت راست بالای صفحه شما گزینه های "Insert" و "Remove" را خواهید دید.

 

 

استفاده از قالب بندی سلول ها

با استفاده از قالب بندی سلول ها می توانید رنگ سطر یا ستون ها را تغییر بدهید . اینکار در ارزش گذاری و خوانایی بیشتر سلول ها بسیار کاربردی می باشد .برای تغییر فرمت رنگ سطر یا ستون ها بر روی گزینه “Conditional Formatting” کلیک کرده و از لیست باز شده یکی از گزینه ها را مثلا “Highlight Cell Rules” انتخاب کنید .

 

 

ایجاد خط مورب برای سلول ها

شاید نیاز به ایجاد یک خط مورب داشته باشید . خوشبختانه این قابلیت در نرم افزار اکسل وجود دارد و شما می توانید از طریق تنظیمات خود برنامه اینکار را انجام بدهید .

برای انجام اینکار از طریق منوی “Home -> Font -> More Borders.” کلیک کرده در این صفحه بر روی آیکون مورب کلیک کنید . با استفاده از این آیکون می توانید بر روی سلول خط مورب ایجاد کنید . 

 

 

مخفی کردن فرمول ها

به صورت پیش فرض اگر در قسمت بالای سطر و ستون ها روی کلید تابع کلیک کنید فرمول نمایش داده می شود . این یک ویژگی مفید است اما اگر با یک فرمول پیچیده روبرو شوید می توانید آن را مخفی کنید تا نمایش داده نشود .
شما می توانید با کلیک بر روی یک سطر یا ستون و انتخاب گزینه “Format.” به سربرگ “Protection” رفته و چک باکس “Hidden box” را برای غیر فعال کردن فرمول تیک بزنید .

 

 

سلولهای موجود در یک ستون رو به یک سطر منتقل کنید .

حتماً برای شما پیش آمده که در اکسل نیاز به کپی کردن سلول یا سلول هایی داشته باشید، یکی از ساده ترین و ابتدایی ترین کارها در اکسل کپی کردن یک سلول در جای دیگر میباشد. اما همانطور که میدانیم سلول ها در اکسل خواص زیادی دارند، سلول ها در اکسل میتوانند دارای فرمول (Formula) باشند، میتوانند دارای کامنت (Comment) باشند، سلول ها در اکسل میتوانند دارای محدودیت ورود داده (Data Validation) و یا Conditional Formatting باشند، در کنار اینها عرض سلول ها (Column Width)، فرمت آنها (Cell Formats) و افقی یا عمودی بودن چند سلول همگی مواردی هستند که با کپی کردن سلول میتوان آن ها را نیز کپی نمود. ابزار مخصوصی که برای اینکار قرار داده شده است، ابزار Paste در اکسل میباشد.

علاوه بر پیست کردن ویژگی های سلول های کپی شده، فرمان Paste Special میتواند برای اجرای تغییر شکل ساده هم بکار رود. به عنوان مثال گزینه Transpose است که سلولهای موجود در یک ستون را به یک سطر منتقل میکند. در واقع مکان داده‏های افقی رو به عمودی و بالعکس تغییر میدهد.

برای انجام اینکار محدوده مورد نظر را انتخاب کنید و بعد از انتخاب گزینه Paste Special تیک گزینه Transpose را بزنید . 

 

 

 

ذخیره نمودارها و استفاده به عنوان قالب

شاید نموداری ترسیم کرده باشید که بخواهید بعدا از آن استفاده کنید . کاربرانی که به صورت حرفه ای از اکسل استفاده می کنند در بعضی از مواقع ساعت ها برای ترسیم یک نمودار زمان صرف می کنند . برای ذخیره نمودار می توانید بر روی نمودار کلیک راست کرده و گزینه "Save as Template" را انتخاب کنید .

 

 

کلیدهای میانبر

از کلیدهای میانبر برای افزایش کارایی و سرعت در اکسل کمک بگیرید .
Ctrl + – : گزینه های حذف شده ظاهر می شود
Ctrl + A : تمام داده های شما را انتخاب می کند
Shift + Space bar : با استفاده از این کلید میانبر میتونیم کل سطری رو که در حال ویرایش یکی از سلول های اون هستیم انتخاب کنیم.
Ctrl + Space bar : با استفاده از این کلید میانبر میتونیم کل ستونی رو که در حال ویرایش یکی از سلول های اون هستیم انتخاب کنیم.
Ctrl + End : با استفاده از این کلید ترکیبی میتونیم آخرین سلول حاوی اطلاعات رو انتخاب کنیم.
Ctrl + Down Arrow : این کلید میانبر اکسل شیت بعدی اکسل رو فعال میکنه.
Ctrl + Home : این کلید میانبر باعث میشه تا اولین سلول شیت یعنی سلول A1 فعال بشه.
Ctrl + Up arrow : این کلید میانبر شیت قبلی اکسل رو فعال میکنه.

چند روش برای افزایش سرعت مرورگر فایرفاکس

چند روش برای افزایش سرعت مرورگر فایر فاکس : امروزه شما برای اینکه شما بتوانید به اینترنت برید و صفحات مورد دلخواهتون رو ببینید. چند نرم افزار بستگی به امکانات کاربران وجود دارد. برخی کاربران سرعت و لود شدن سریع و وبگردی رو دوست داردند. این دسته معمولا از گوگل کروم استفاده می کنند. برخی دیگر که فقط در اینترنت کار های گرافیکی انجام میدهند. به مرورگری قدرتمند نیاز دارند، این دسته هم مرور گر فایر فاکس را ترجیح می دهند. برخی دیگر هم از سایر مرورگر ها استفاده می کنند. که ما در اینجا فقط به دو مرور گر مشهور اشاره کردیم. اکثر افرادی که از هر دو مرور گر استفاده می کنند. می دانند سرعت کلی فایرفاکس کمی از کروم پایین تر است. در این پست ما می خواهیم ترفند هایی را برای افزایش سرعت فایر فاکس برایتان معرفی نماییم. پس تا پایان پست با زوم تک همراه باشید.

در اینجا به چند مورد اشاره می گردد که شما برای افزایش سرعت بهتر باید تمام آنها را انجام دهید.

1- استفاده از نرم افزار FireFox Booster. چرا که این نرم افزار قادر است سرعت مرور گر شما را در حد چند برابر زیاد کند. البته این سرعت بستگی به کانکشن شما دارد. اگر سرعت اینترنتتان زیاد باشد. می توانید شاهد بهترین بهبود در مرورگر خود باشید.

افزایش سرعت مرورگر فایرفاکس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.